مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 10:062024-01-20اجتماعي

فارس من| طرح جامع کاهش آلودگی هوا در ذوب آهن اجرایی می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، آلودگی هوا در اصفهان در نیمه دوم سال تقریباً به سنتی هر ساله تبدیل شده است، اگر چه در سال های اخیر تلاش شده تا با بهبود کیفیت سوخت، از این آلودگی کاسته شود اما تردد خودروهای فرسوده و فعالیت نیروگاه ها و صنایع آلاینده در نزدیکی شهر، باز هم به این آلودگی دامن می زند.

استقرار 10 هزار واحد صنعتی، تمرکز بخش عمده ای از صنعت در 8 درصد مساحت استان، شهرک های صنعتی، خشکسالی، عمر بالای ناوگان حمل و نقل بار و مسافر در آلودگی هوای اصفهان نقش دارند، گرد و غبار، طوفان شن، آتش سوزی جنگل ها و مراتع، وسایل نقلیه موتوری و غیرموتوری، صنایع، عملیات معدنی، کشاورزی، تجاری و خانگی عوامل شناسایی شده آلودگی هوا در استان اصفهان است.

 بر اساس مطالعه صورت گرفته سهم حمل و نقل در آلودگی هوا در مناطق پانزده گانه شهر اصفهان 76 درصد و سهم کارخانه ذوب آهن 6 درصد است در حالی که در شهر لنجان عکس این آمار وجود دارد به طوری که بیش از 80 درصد آلودگی این شهر متأثر از فعالیت کارخانه ذوب آهن بوده و سهم سایر منابع از جمله حمل و نقل 20 درصد است.

تشکیل کمیته اضطرار در ذوب آهن اصفهان انعقاد تفاهم نامه ذوب آهن با محیط زیست برای اجرای الزامات زیست محیطی منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| طرح جامع کاهش آلودگی هوا در ذوب آهن اجرایی می شود

فارس من| طرح جامع کاهش آلودگی هوا در ذوب آهن اجرایی می شود